Aron2 0 Postad 16 Maj , 2008 Hej! Under vintern har jag renoverat min Yanmar yse 8 med bla nya kolvringar osv. När båten ändligen var sjösatt så märkte jag att motorn drog alldeles för mycket olja. Efter att ha kollat närmare på det så såg jag att motorn spottar ut olja ur vevhusventlilationen. Jag fundrare på om det blir för hög tryck i vevhuset pga att det är tätt någonstans men vad jag vet så finns det bara ett ställe det kan bli tätt och där rinner oljan ut. Är det någon som har någon ide vad jag ska göra. Jag är väldigt ivrig och vill ut och åka båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 16 Maj , 2008 Hej, Det låter inte helt bra. En teori från min sida är att det har hänt något med en cylinder rörande kolvringarna. Blir en cylinder otät, tex beroende på att en kolvring gått av blir det duktigt övertryck i vevhuset, speciellt på en diesel. Jag hoppas att jag har fel, men det är min gissning... Senast ändrad av Sparre | 16 maj 2008 | 22:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Aron2 0 Postad 17 Maj , 2008 Men om det skulle vara så att den är otät så borde väl motor gå ganska dåligt? Jag tycker den går väldigt bra inga problem med att starta eller så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser