maro 0 Postad 16 Maj , 2008 Jag har en Johnson 2-takt 8hk från -86 monterad på min segelbåt. Problemet är att den går ojämt på låga vara, ofta stannar den helt. När den är på väg att stanna går den att rädda genom att dra ut choken för att sedan stoppa in den igen. Då får den en jäkla fart för att sedan gå ojämnt igen. På höga varv går den hur bra som helst. Jag bytte membran i bensinpunpen i vintras men de hjälpte inte. Har köpt en ny plast tank och ny soppaslang med blåsa. När jag var nere vid båten idag och testade märkte jag att blåsan på soppaslangen aldrig är riktigt hård hur mycket jag pumpade. Under gång var den hård ibland... Behöver hjälp, snart byter jag ut skiten mot en kina-motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alexn14 0 Postad 17 Maj , 2008 har du sättit membranen åt rätt håll? Det måste sitta exakt som de ska göra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maro 0 Postad 17 Maj , 2008 Ja, när jag testade den i tunna efter att jag bytt membranen gick den bra. Plockade bort alla bensinslangar i motorn idag för att byta dem. Men de verkade hela så det är nog inte där problemet sitter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maro 0 Postad 25 Maj , 2008 Hej igen, Känns lite som man diskuterar med sig själv i den här tråden, men problemet är löst iaf. Det var en trasig bränsle slang i motorn som tog in tjuvluft. Efter det var fixat behövdes bränsle/luft skruven på förgasaren justeras. Var ute hela dagen idag och gick mycket för motor. Funka perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser