PetMyr 0 Postad 16 Maj , 2008 Ingen gnista i Volvo Penta B20 Aquamatic A105. Är det någon som har något tips? I höstas fick vi igång motorn. För någon dag sedan fick vi gnista och motorn kom nästan igång men nu är den död. Vi tror att vi kollat allt men inte hittat något fel. Vad ska vi kolla någon som har något tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PetMyr 0 Postad 16 Maj , 2008 Det blev gnista medan jag skrev inlägget. Nu startar motorn som den ska. Det var för dåligt slipat vid brytarspetsarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pejon 1 Postad 16 Maj , 2008 Hej Du bör nog byta brytarspetsen om du slipat den. Det är så tunn beläggning på kontaktytan, att det kan bli problem i framtiden annars. Mvh pejon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joba1 0 Postad 16 Maj , 2008 ..........skaffa brytarlöst från http://www.123ignition.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 16 Maj , 2008 Ja det tipset rekomenderar jag verkligen! Köpte en till min B20 förra året vilket var det enda positiva under säsongen som slutade med en knäckt avgasventil och hål i en kolv. Men innan det hände så hann jag prova ut nya fördelaren och den fungerade fint, finare tomgång och mer lättstartad, den gick dessutom jämnare i hela varvtalsregistret (elektronisk tändförställning, d.v.s inga vikter som slänger runt och krånglar) Sen slipper man ju bry sig om fördelaren överhuvudtaget, inget på den slits ju ut mer än ev fördelarlocket och där passar originallock! Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser