Gå till innehåll
söndag 22 december 2024
ErikG

Vilken är båten ni helst skulle vilja ha?

Rekommendera Poster

Det är ju alltid kul och drömma och drömmer gör jag ofta Skrattande Och just nu drömmer jag om Rivabåtar http://www.riva-yacht.com/visitors/index.php?lang=en  Det måste ju vara det absolut snyggaste i båtväg som finns, men tyvärr är ju inte plånboken så stor (än). Så vilken båt skulle ni helst vilja ha om ekonomin inte satte käppar i hjulet som för mig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den jag har just nu, faktiskt. Möjligen med en bogprop och nån annan som betalade soppan. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har för några år sedan lyckats köpa drömbåten jag drömt om sedan barnsben så jag sitter nöjd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en fantastisk båt som jag verkligen älskar. Men visst är en stor Sunseeker Predator något ha drömma om;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker inte om för stora båtar, då jag tycker man mister en del av sjökänslan ju stabilare en båt är Flört

Min dröm är inte en större båt, däremot en ny motor 90-115hk till min Bella. Då skulle jag slutat drömma.

Senast ändrad av Sardaukar | 16 maj 2008 | 14:36

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gillar retro-looken.

Hinckley gör underbara (och dyra) båtar.

Johan

post-29940-1394235474,1175_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den jag har nu har varit min drömbåt sedan jag var barn. Alltså en Smuggler 24 DC. Så nu sitter jag inne med drömbåten och kommer nog aldrig byta.

mvh,

Uffe

post-10001353-1394235474,1736_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kör en smuggler28 från 1976, det är min drömbåt. drömmer mer om en ny v8. Och om jag vann 134 miljoner skulle det bli en större jakt där jag kunde hänga smugglern som badbåt därbak :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efter att ha varit på båtmässan så ligger denna högst på min lista.

Stor båt utan krussiduller. Med ett akterdäck större än mångas altaner.

Längd: 13,3 m.
Bredd: 4,6 m.
Vikt: 11 ton.
Bränsletank: 1.100 L.
Vattentank: 370 L.
Bränsleförbrukning vid marschfart 3,5 l/Nm. (2xVp D6 370 hk)

Mvh Snurran, som misstänker att att denna dröm aldrig kommer att slå in.

Senast ändrad av Snurran | 21 maj 2008 | 18:41

post-18413-1394235484,6719_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en absolut 39 är ju inte helt fel.  eller en fairline 40 targa de är ju oxå ganska gott att titta på... men det är mycket pengar för dom veckorna man hinner vara ute på sjönSkrattande men det är det värt... men båten jag har idag är jag grymt nöjd med.  en hel renoverad och ombyggd 2955.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag gillar ju lite äldre båtar...........Och för mig är iallafall det här en av de vackraste båtarna som byggts.........Så om man får drömma......en Splitterny Coronet 32 oceanfarer av sjuttiotalsmodell med dubbla volvodieslar av 2008 års modell.........WOWCool

post-22515-1394235485,6386_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Drömbåten, har vi/jag redan. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rent utseendemässigt är jag ganska såld på fairline. Kan inte påstå att jag egentligen vet något om dem eftersom de ligger utanför min prisklass dock. Sedan vill jag, rent praktiskt, egentligen inte ha en större båt än ungefär 30 fot. Så där är mitt långsiktiga mål. Att äga en hyffsat ny och fräsch 30-fotare av än så länge okänd modell. Fördelen med denna blygsamma målsättning är att jag räknar med att faktiskt nå den. det tar väl en 5-10 år till men till slut så.. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Realistiskt sett? Cool

Yamarin 76 med största motorn! :-)

Men jag kan nöja mig med Yamarin 68 DC med största motorn.

Annars är min nuvarande med 150 hk 4t ganska så bra när bensinpriset skjuter i höjden.

post-22148-1394235485,8759_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Är nöjd med det jag har, Badankan uppfyller familjens alla önskemål, men en modernare och lite tystere motor skulle jag inte säga nej till.

post-15930-1394235485,9372_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyst förvisso, men modernt kan la disskuteras va?

Vad gäller båt så skulle jag Vilja ha en Anytec 840 eller liknande (nått lite i det där patrullbåtsstuket). Ska man vara realist så ligger dock en Nimbus 22 DC nog närmare till hands.

Senast ändrad av BMoon | 22 maj 2008 | 12:31

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...