Fredrik_Lindgren 0 Postad 16 Maj , 2008 Hej! Ska försöka sänka min utombordare för den sitter idag för högt upp för sitt eget bästa.. Tyvärr kan jag inte bara sänka den ett snäpp då den är i sitt lägsta läge på akterspegeln. Jag funderar kring någon typ av adapter som kan hängas på akterspegeln och som man i sin tur hänger motorn på. Adaptern måste alltså konstrueras så att motorn kommer längre ner och samtidigt, troligen, längre ut från akterspegeln. Är det någon som gjort något liknande? Har ganska klart för mig hur jag ska göra men det är alltid nyttigt att söka inspiration! Det är en Johnson 225 hk så det blir rediga grejer som måste hänga dit... /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 16 Maj , 2008 Finns ju s.k. brackets som man bultar i akterspegeln och sedan hänger motorn på. Googla lite så hittar du nog Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 16 Maj , 2008 Ett alternativ är ju annars att helt sonika såga i akterspegeln, men det kanske du tycker är synd? Har faktiskt sett dem som gör det på helt fabriksnya båtar till och med! Ibland är ju båten avsedd för ett mellanting mellan kort och lång rigg, så vad gör man... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser