Stefanho 0 Postad 16 Maj , 2008 Hej alla glada. Försökte starta upp motorn igår. Problemet var bara att den inte ville starta. Den så att säga bara drog runt, utan att hoppa igång. Hoppas ni förstår vad jag menar, nu när jag inte är så jävla motorkunnig. Nån som har nån ide vad det kan vara?? Tacksam för svar Mvh stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 16 Maj , 2008 Du måste lufta dieselsystemet du har troligen bytt filter eller nått eller så har du vatten i systemet. Du kan hämta instruktionsboken över hur det går till på volvo pentas hemsida Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 16 Maj , 2008 Glödstiften? Kan det vara, hade en sån o försökte starta när det var under 10 grader, gick inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
WaterWolf 0 Postad 16 Maj , 2008 Kolla så att dödmansgreppet är inkopplat korrekt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 16 Maj , 2008 Hur kopplar man dödmansgrepp på en MD21:a? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 16 Maj , 2008 samma tanke. dödmansgrepp på md21??? Har iallafall orginalinstruktionsboken till motor. så jag ska sätta mig å läsa inatt här på jobbet. Men det är säkert nåt skitfel som lite/ingen diesel i tanken Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 16 Maj , 2008 Förlkåt fel av mig. AD-21 ska det vara mvh stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slamkrabba 0 Postad 16 Maj , 2008 Njae... MD va? Lufta maskin fram vid spridarna så hoppar det nog igång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 17 Maj , 2008 det är en Albin AD-21. sitter i en Albin25a. Jag ska prova lufta systemet imorgon eftermiddag. tack för era svar. fortsätt gärna med flera ideer mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 21 Maj , 2008 hallu igen. har provat att lufta men ingen reaktion från motorn. Batteriet är full-laddat. Jag tycker den bubblarlite när man försöker starta. Nån som har nån ide? Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser