Gå till innehåll
lördag 18 januari 2025
strole

5L båt bensin för 1 Kr !!

Rekommendera Poster

I Venezuela kostar bensin 1 kr och du får 5 liter !!

Priset på bensin i Sverige måste upp med mer än det dubbla inom 12 år. Det är slutsatsen i en rapport från Sika, Statens institut för kommunikationsanalys.Priset på bensin i Sverige måste upp med mer än det dubbla inom 12 år. Det är slutsatsen i en rapport från Sika, Statens institut för kommunikationsanalys.

I så fall kanske man skall överväga och flytta sin båt till Venezuela

Tänk er en Marina där  en båtplatts avgift och en flygstol är det som behövs väl i venezuela så bor du billigt i din båt kanske mitt i den svenska vintern ??. Man har alltså sin båt där året runt ! Slipp att åka båt i sverige för ett bensinpris på över 27 kr i dagens penningvärde. Ni tankar för låt säga en 100% höjning även i Venezuela typ 2 kr !

Fins ju andra länder med som har billig soppa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar ju smart, att det sen kostar 50 000 att få dit båten, flyga dit kostar 10 000/gång, osv behöver man ju inte tänka på ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja just det man köper ju en båt där bra ide !

Jag är övertygad om att detta skulle kunna vara ett alternativ.

Det fins ju de som köper lägenheter utomlans varför inte båt att bo i på semestern ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SLUTA GNÄLLA PÅ BRÄNSLEPRISET. Det är bara att hacka i sig i ilandet Sverige. Vi har råd med ett samvete. I ulandet venezuela där många lever på en dollar om dagen är priset ändå högt för soppan och knappast nåt man slösar med, Löjlig jämförelse. Vi får helt enkelt ta kostnaderna för att fara om kring som skållade illrar på sjön varje sommar. Det är okynnesanvändning av jordens ändliga resurser och vi spär på växthuseffekten och allt det där. Köp utsläppsrättigheter, 450 kronor för ett ton koldioxid. det motsvarar 425 liter bensin, samvetet blir inte renare men man vet att de samlade utsläppen inte ohejdat kommer att öka, eller nja det kommer ju inte börja gälla förrän utsläppsrättigheterna blir färre och priset ökar då vet man att systemet funkar. idag finns det fler utsläppsrättigheter än vad det finns köpare. Köparens marknad alltså. själv står jag och väger mellan två eller tre utsläppsrättigheter för sommaren 2008.

http://www.naturskyddsforeningen.se/stod-oss/privat/utslappsratter/

Jag kör en bensinslukande v8 med fyrports holleyförgasare men VÄGRAR GNÄLLA. tittar åt andra hållet när jag tankar...Cool

Senast ändrad av smuggler28 | 16 maj 2008 | 20:14

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja med din inställning så lär det ju bara bli att hacka i sig. Gnäll är en sak, konstruktiv kritik är nåt helt annat! Om man tycker att det är för mycket skatt (över 100% i Sverige) på drivmedel, så ger man uttryck för en uppfattning, man gnäller inte! Om man inte kan visa att man inte tycker det är ok på nåt annat sätt, så kan man åtminstone rösta bort de politiker som inte lyssnar på över en miljon Svenskars uppfattning! (Bensinskatteupproret)

http://www.bensinskatteuppror.se/

Du har faktiskt ett val!

Mvh Labbibia

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Atmosfären mår mycket sämre av utsläpp från Sverige än från Venezuela.

Utsläppen från alla pyrande vulkaner räknas inte in då de ej går att beskatta men står för en mycket stor del av utsläppen.

Visste du det?

/Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...