Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
Sunbird205

automatreglerade trimplan

Rekommendera Poster

Är det någon som har Bennett trimplan på sin båt och som dessutom har AutoTAB controll??

Är mycket sugen att köpa men vill veta att det fungerar bra.

//P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som har automatisk reglering på sina trimplan ?????

För mig verkar det vara en mycket bra idé då många av våra båtar är höga och vindkänsliga.

//P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har beställt och ska montera i vinter,så nästa säsong kan jag svara!

Konstigt dock att ingen annan har provat detta,men det finns ju även andra fabrikat!

post-29602-1394235600,1303_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare varit intresserad av Mente Marins gånglägesautomatik som reglerar både trimplan och drevläge. Läste ett test i Båtnytt om den produkten som var mycket positivt och det fanns en tråd med flera intresserade här på forumet, men vid det tillfället var det ingen som hade egen erfarenhet. Mitt problem visade sig vara glappa manöverkontakter till trimplanen, efter byte av dessa så försvann suget efter gånglägesautomatiken Skrattande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kompetterade min D3a med PTA= powertrim assistant helt underbart så lite pillande med trimplanen efter kan man ståut med !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ny på forumet så jag har inte sett din fråga tidigare.

Jag har kört med Bennets ATC i två säsonger nu och är supernöjd, köpte från USA och hade lite strul först med en trasig styrenhet men det fixade Bennets agentur i Sverige på ett kanonbra sätt allt gick på garantin. Lätt att montera och bra beskrivning (dock på engelska). Man slipper hålla på med att trimma båten och kan njuta av åkturen även om familjen flyttar runt i båten eller om vinden vrider.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Bennetts ATC Auto Tab Control har funnits i över 20 år, ny uppdaterad version kom för 3 års sedan som läser signalen 300 ggr snabbare. Den nya version finns monterad på båtar från 18 fot till 45 fot i Sverige och fungerar utmärkt. Svensk manual. Fungerar även på andra hydrauliska trimplans fabrikat. För ytterliggare information kontakta Hansen Marine.

Glad

Tabman  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...