Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
rotorp

Chrysler 35 hp propeller

Rekommendera Poster

Hej Forumet.

Någon som vet om det finns propeller att köpa till en Chrysler 35 hk utbordare från tidigt 70tal? Alt finns det andra märken som passar tro?

tacksam för svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skall du ha en ny eller? Nya går nog att få tag på via tex Marinshopen. Jag har dock begagnade om det duger. Hör av dig om du är intresserad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har sökt på diverse till salu-sajter men utbudet är minst sagt begränsat.

Jag söker det mesta i chryslerväg såsom delar,litteratur och dyl. Fick tag i orginal verkstadshandbok och det var ju kul som tusan.

Hoppas även finna en relativt komplett 35a el något större snurra.

Det som hägrar just nu är en propp som inte är sönderslagen som våran samt konan som håller proppen. Sedan så söker jag en motorkåpa som är i lite bättre kondition än vår.
Hur tyder man ut vilken modell man har på snurran? IDplåt eller dyl?? Har vare sig laddning eller separat tändsystem på denna.

Trevlig helg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en del delar till Chrysler motorer. Beträffande 35Hk så fanns det två olika. Den äldre som tillverkades mellan 1965 och 1975. Dessa är mycket lika som 45 och 55Hk b.l.a så är växelhusen lika dock är det olika cyl.volym på dem. Om du skickar mig bilder på din 35Hk så kan jag årsmodellbestämma den. Jag har en del Chryslermotorer också från 6Hk till 70Hk. B.l.a så har jag en 35Hk långrigg från 1972 med elstart och magnettändning. Du kan maila mig så kan vi prata mera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har en 55hk Chrysler, är oxå av behov av lite reservdelar!

Nordin det är inte dig jag köpte en kåpa (35 hk) av?Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skall du ha en ny eller? Nya går nog att få tag på via tex Marinshopen. Jag har dock begagnade om det duger. Hör av dig om du är intresserad.

Har du kvar någon propeller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Hej, jag har en 30Hk Chrysler defekt som jag köpte som reservdelsmotor till 25:an, men den passade inte, kanske 30 hk propellern passar till 35an, pm a om du är intresserad. förtydligande, motorn är defekt, propeller. ok

Redigerad av wetallt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...