rotorp 0 Postad 15 Maj , 2008 Hej Forumet. Någon som vet om det finns propeller att köpa till en Chrysler 35 hk utbordare från tidigt 70tal? Alt finns det andra märken som passar tro? tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 15 Maj , 2008 Skall du ha en ny eller? Nya går nog att få tag på via tex Marinshopen. Jag har dock begagnade om det duger. Hör av dig om du är intresserad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rotorp 0 Postad 16 Maj , 2008 Jag har sökt på diverse till salu-sajter men utbudet är minst sagt begränsat. Jag söker det mesta i chryslerväg såsom delar,litteratur och dyl. Fick tag i orginal verkstadshandbok och det var ju kul som tusan. Hoppas även finna en relativt komplett 35a el något större snurra. Det som hägrar just nu är en propp som inte är sönderslagen som våran samt konan som håller proppen. Sedan så söker jag en motorkåpa som är i lite bättre kondition än vår. Hur tyder man ut vilken modell man har på snurran? IDplåt eller dyl?? Har vare sig laddning eller separat tändsystem på denna. Trevlig helg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 16 Maj , 2008 Jag har en del delar till Chrysler motorer. Beträffande 35Hk så fanns det två olika. Den äldre som tillverkades mellan 1965 och 1975. Dessa är mycket lika som 45 och 55Hk b.l.a så är växelhusen lika dock är det olika cyl.volym på dem. Om du skickar mig bilder på din 35Hk så kan jag årsmodellbestämma den. Jag har en del Chryslermotorer också från 6Hk till 70Hk. B.l.a så har jag en 35Hk långrigg från 1972 med elstart och magnettändning. Du kan maila mig så kan vi prata mera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 18 Maj , 2008 Hej! Jag har en 55hk Chrysler, är oxå av behov av lite reservdelar! Nordin det är inte dig jag köpte en kåpa (35 hk) av? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 19 Maj , 2008 Jo det är det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robpet 0 Postad 4 April , 2014 Skall du ha en ny eller? Nya går nog att få tag på via tex Marinshopen. Jag har dock begagnade om det duger. Hör av dig om du är intresserad. Har du kvar någon propeller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wetallt 3 Postad 4 April , 2014 (redigerade) Hej, jag har en 30Hk Chrysler defekt som jag köpte som reservdelsmotor till 25:an, men den passade inte, kanske 30 hk propellern passar till 35an, pm a om du är intresserad. förtydligande, motorn är defekt, propeller. ok Redigerad 4 April , 2014 av wetallt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser