Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
p_nygard

Sjösättnings alternativ i Stockholm?

Rekommendera Poster

Hej,

Jag är ute efter alternativ för sjösättning av min vattenskoter. Vet ni bra alternativ i Stockholm med omnejd så kan ni gärna dela med er.

Skulle gärna hitta några bra alternativ vart det finns möjlighet att ställa bilen och trailern under tiden man är ute och kör. Jag kommer att förvara skotern på trailer, därav vill jag hitta några olika alternativ.

Tacksam för bra tips!

/Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man tackar för tipset!

Hittade ett flertal bra alternativ, framförallt den på södra delen av Lidingö, saltsjövägen. Någon som har erfarenhet av parkeringsplatser i närheten av denna? Eller är det som med parkeringsplatser i Sthlm överlag, alltså aningen knapert?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det brukar sällan vara några problem att parkera på/i Lidingö. Saltsjövägen ligger ju i ett villaområde, det kan knappast vara något problem att parkera där något dygn eller så. Jag bor på ön själv och vet att parkeringsövervakningen är i stort sett obefintlig, så länge du inte parkerar på någon betalplats.

Mvh Labbibia

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Finns en sjösättningsramp som funkar bra för vattenskotter i Edsviken Sollentuna. Funkar kanon att parkera bilen med trailer med, ialla fall dagtid. Har dock aldrig sj parkerat ngn natt...

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sollentuna lät väldigt intressant. Försökte leta en mera exakt adress via maps.google.se men lyckades inte lokalisera exakt vart rampen skulle kunna finnas. Du råkar inte veta en mera exakt adress? Och tack för ett bra tips!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo visst kan ja få fram en mer exakt adress.

kommer en bild som du kan kolla på...

Det e brevid den lilla småbåtshamnen som ligger längs söderut på Strandvägen i sollentuna Edsviken. Finns en fin grusplan där man kan parkera.

denna länk kanske funkar om inte bilden vill sig.

http://www.hitta.se/MapPage.aspx?vad=edsviken&var=Edsviken, Sollentuna&SearchType=5&z=1&cx=1621922&cy=6592562&toolbars=banner,controls,search,zoom,

Lycka till

// Peter

post-23755-1394235473,699_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Maila om du inte hittar det så ska ja se till att du får en vettig beskrivning. Det vill sig inte att infoga länken här för tillfället.

´ /Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för hjälpen. Borde inte vara några problem, om jag inte missuppfattat så är det hamnen nedanför ishallen och sportanläggningen som ligger där, kan det stämma? I så fall så hittar jag utan problem.

Nu är det bara att invänta finare väder!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja ungefär. Det e hamnen som ligger mer åt kyrkans håll. Precis i den tvära 90' svängen som kommer efter att du kört föri ishallen och idrottsplatsen.

Lycka till och du e nog inte den enda som vill sommarvärmen tbx..

Ha D

/ Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rampen med bästa parkeringsmöjligheterna i mälaren är nog Kanaan, där man på sommarhalvåret parkerar på båtklubbens vinteruppställningsplats.

Jag har börjat samla på ramer, jag skriver om dom i min blog efterhand, lägg gärna in kommentarer så kan vi trailare komma framåt ( eller vart vi nu ska, mejla även i komunerna ju fler som fråga desto bättre !

Kolla på http://blog.wannman.org/#home

/Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej. finns en ramp ba´ kom coop forum i fittja. där har jag t.o.m agt i min träsnipa. gick jättebra.

carro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...