citymichael 0 Postad 14 Maj , 2008 Har en AQ130 (konverterad B20) med VP100 drev och den lägger av efter en liten stunds körning på maxvarv ( 4800 ca) kommer igen när man drar av gasen lite. Har bytt fördelarlock, kondensator ( brytare OK, kablar skapliga) och bränslefilter. Bestyckad med Weber 36/36 som monterades av förra ägaren, kan det vara soppaproblem eller tändingen ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christoferrosengren 0 Postad 14 Maj , 2008 Låter som att du har för dålig tillförsel av soppa från pumpen. Då tar det ju ett litet tag innan bränslet tar slut i förgasarkoppen för att sen fyllas på igen när du drar ned i varv. Köp en ny och testa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Draco78 0 Postad 14 Maj , 2008 Hade exakt samma problem med AQ130. När pumpen gick sönder var jag snål och köpte en bensin pump till bil, när jag skickade efter en ny från Marinshopen försvann problemet bilpumpen räckte inte till vi höga rpm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wernskii 1 Postad 14 Maj , 2008 Det kan även va att bensinslangen suger ihop sig aå att säga, blir för trång. Jag råkade ut för detta efter att jag bytt bensinslang då uppträdde exakt lika som du beskriver , den jag hadde köpt var för mjuk och sög ihop sig vid fullvarv på motorn. Bytte till en med styvare gummi med samma inner mått och då funkade allt som det skulle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyran 0 Postad 15 Maj , 2008 Japp, dåligt med soppa!!! Om du kan, följ bränsleledningen från motor till tank. Leta efter sprickor i slangen, dåliga kopplingar, flaskhalsar osv. Byt bränslefilter... Lycka till, hoppas det löser sig! //lyran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
citymichael 0 Postad 20 Maj , 2008 Problemet verkar vara soppatillförseln från tanken till pumpen, gjorde ett experiment igår med en 5l dunk med slang i som jag kopplade direkt till pumpen och jädrar i min låda vad båtrackarn gick bra. Nu skall det bytas slang / rör från tanken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser