Jakop 0 Postad 14 Maj , 2008 Hej Är det någon av er som vet var man kan köpa plexiglaskupor för marint bruk? Tänker då på en sådan som en del långfärdsseglare har för att få en bra utskick vid dåligt väder utan att behöva lämna kajutan. Jakop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passada 0 Postad 18 Maj , 2008 Hej Porva att Googla på plexiglas, fick nästa 70.000 träffar bara i Sverige. //Passada Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fjollberg 1 Postad 19 Maj , 2008 Av just den anledningen kanske man vill ha lite tips av någon med direkt erfarenhet för att sålla lite i informationen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jakop 0 Postad 19 Maj , 2008 Tack Fjollberg. Du har förstått. Självklart kan jag sätta mig ner och ringa runt bland firmorna som jobbar med plexi. Men jag tänkte att informationen kanske kunde finnas på detta formidabla forum Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusten1 26 Postad 19 Maj , 2008 Finns en firma i Sthlm vars namn jag glömt och dito i Strömstad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jakop 0 Postad 31 Maj , 2008 Jag tog kontakt med firman Svepo Plast AB i Farsta (08-945703) som jobbar med akrylplast. Dom hade gjort kupoler åt seglare tidigare och hade en över. Den var i form av en halv svär med fläns. Tjocklek på flänsen ca 10mm och lite tunnare i kupolen. Kupoldiameter 360mm. Först tyckte jag att det lät lite men efter att ha prövat den så fann jag den helt okej. Jakop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser