Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Bismarck

Mack i Uppsala

Rekommendera Poster

Hepp,

Vet någon om makthavarna fått tummen ur och beslutat om en båtmack i Uppsala vid Skarholmen? Eller ska det spillas flera kubik i hamnen i år igen? Alternativet är ju att köra till Kungsängen å tanka.....miljövänligt va ordet!

//Förtvivlad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har pratat med Shell som är dom som ska driva macken. Macken skulle varit i drift redan i höstas om inte en överklagan från någon medlem i USS hade inkommit. Denna överklagan behandlas nu av http://www.lansratteniuppsala.dom.se/ och jag har tänkt ringa för att kolla upp ärendet men inte hunnit ännu.

Killen på Shell var ganska uppgiven eftersom inget händer (lovad besked i feb) och han skulle behöva lite stöd (en jävla massa personer som tjatar) så ring Länsrätten ett par gånger om dagen så kanske det löser sig. det ska jag göra!

Håkan / UMS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om ni undrar hur det går med sjömacken vid skarholmen så ring gärna Länsrätten i Uppsala län och fråga på telefon 018-16 73 00. Ni ska uppge målnummer 2245-07, Ekolns Marina för att dom ska hitta målet. Expeditionstid måndag-fredag 09.00-11.00 13.00-15.00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker inte vi ska hymla om vem som överklagat det tillfälliga byggnadslov som Uppsala Kommun, inklusive Miljökontor och Räddningstjänst, enhälligt beslutade ge mackföreståndaren.

Överklagande i första rundan var ordförandena för Upsala Segelsällskap, Ekolns Segelklubb samt Uppsala Kanotklubb. Till andra rundan gjorde sig ordförande för Upsala Segelsällskap till talesman för de övriga.

Intressant är dock att man inom USS inte är eniga som motståndare till sjömacken, utan det finns ett antal USS:are som anser att deras ordförande agerar i egen sak och prestige. Detta har klart framgått i Upsala Nya Tidning under sommaren 2007.

Vi får hoppas att Länsrätten tar sitt förnuft till fånga och inser att nuvarande tillfälliga byggnadslov är det bästa alternativet i väntan på en långsiktig lösning.

Till Shellhandlaren vill jag bara säga: Never ever give up!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ser inte ut som om vi bara får åka en tank i år, nedanstående svar fick jag på mailen idag.

Tyvärr kan jag inte meddela något datum för avgörandet. Målet är inte något förtursmål. Det kan dröja upp till ett halvår innan det blir klart enligt domarens meddelande till mig idag.

Inom en ”snar framtid” fick jag som svar förra gången men det kanske betyder 6 månader i den här stan?  Hur många samtal kan det behövas för att det ska bli ett förtursmål kan man undra?  Det är fanimej pinsamt för Sveriges 4:e stad att inte kunna tanka en båt, inte lätt för båtgäster om det mot förmodan är någon som vill åka hit… 4:e stad räknas antagligen bakifrån har jag kommit på….

Tack så jävla mycket Mr: USS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bröder och Systrar!

På ren svenska blir jag så jävla trött! Vad säger man när det händer en olycka där någon i värsta fall blir skadad, vad säger man om att det rinner ut massor av soppa i hamnarna?! Om ALLA som har en båt på Skarholmen får svara ärligt MED namnunderskrift hur vi vill ha det och hur man ser på säkerhet och miljö kanske bilden skulle klarna?! Jag vet inte men INGEN jag talat med (segel eller motorbåt) ser något alternativ till en flytande mack. Dessutom sprider sig en tråkig vi och ni vibb när det tjafsas mellan klubbar och detta är otroligt olyckligt! Jag trodde i min enfald att båtsommaren skulle vara något trevligt och kul man samlas runt om man har båt i samma område?!

Till länstyrelsen kan jag endast vädja att avgöra detta INNAN säsongen är över!

Till er som är emot kan jag bara säga att motorbåtarna försvinner inte för att det inte finns nån mack!

Till er som inte vågar stå för er åsikt offentligt utan tycker till anonymt, kom ihåg att ALLA människor har ett val, hur ska vi ha det?

Fråga: Har någon av dom som fattar beslut båt själva?

//Micke Stolt UMS (Bedrövad och besviken)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara instämma i klagolåten. Det är bedrövligt att en stad av Uppsalas storlek vid Mälaren inte har en sjömack! Visst har både Enköping och Västerås? Ännu en av Uppsalas många långbänkar? Har dessutom hört ryktas att Stäkets mack kan försvinna till nästa säsong pga av planerade bostäder. Då blir det ännu längre än 25 sjömil till närmaste pump. Har precis investerat i ännu en 20L-dunk...

/Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den macken som ligger där låg tidigare i Skokloster i många herrans år. Den var inte lönsam i Skokloster så frågan är om den blir lönsam på nya stället. Om man slopar personal och endast kör med automattankning (typ JET på sjön)  skulle det nog bli lönsamt med en mack i Uppsala.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då kan man kostatera att det blev en sommar med jeepdunkar i alla fall, man får hoppas att det hinner hända något till nästa år...

Jag har mailat Länsrätten igen för att försöka få information om överklagandet och jag återkommer med svaret (om jag får något) suck.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...