netsplit 0 Postad 14 Maj , 2008 Hej, Har en Mercury 60hk 2-takt från 2005 med elstart. Den är ganska svårstartad även fast det nu faktiskt är ganska varmt ute. Den behöver alltid några minuter för att starta. Första försöket då är den alltid nära på att gå igång men sen verkar det som om den blir sur och går inte o starta på ett tag. När motorn väl är igång så går den som en klocka, men så fort jag ankrar upp och inte har haft motorn igång i 20min eller mer så blir den sur och vill inte starta igen. Jag undrar vad man kan göra för att motorn ska starta lättare? Jag ska byta tändstift men vad mer kan göras? Behöver man reglera soppamängden som matas till motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 14 Maj , 2008 Låter nästan som du själv säger att den matar för mycket bränsle och dränker sig själv. Är tomgången onormalt hög kanske? Senast ändrad av Sardaukar | 14 maj 2008 | 13:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
netsplit 0 Postad 14 Maj , 2008 Jag tycker tomgången känns normal, men jag har å andra sidan inte mycket att jämföra med. Jag antar att det enda man kan göra är att lämna in motorn och få den genomgången? (då jag inte är speciellt duktig på motorer). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser