Micke9000 16 Postad 13 Maj , 2008 Hej, Tänkte kolla med er vad ni som använder externa skärmar kör med för några. Sitter och funderar på en runt 7 men tycker mig inte hitta någon bra. Min laptop har, komposit, s-video och vga utgångar. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 13 Maj , 2008 jag har köpt en skärm från en firma i Linköping som säljer typ industriskärmar i sk open frame vilket innebär att man kan montera den i vilken låda eller ram som man själv vill. Själv har jag fällt in den i en lucka till ett träskåp, använde överhandsfräsen och fällde in från baksidan på luckan. Firman heter SDL system och har div skärmar. http://www.sdlsystem.se/shop/index.php?cPath=24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 14 Maj , 2008 Vi har dels en vanlig platt 19 PC-skärm (ca 1500 kr) och dels en vattentålig 12 från BN Marin (ca 12 tkr) . Den sistnämnda har vi under kapellet i sittbrunnen och används då främst till navigeringen, men vi kan även titta på film i sittbrunnen på den. Fast då får man inte sitta för långt ifrån. Den stora fördelen med den är att man ser på skärmen även vid starkt solljus och att man kan ställa om den till natt ljus som bevarar mörkerseendet. /Ann-Sofie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 14 Maj , 2008 Tack för de snabba svaren. Ska titta lite närmare på detta i helgen som kommer. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 14 Maj , 2008 Hur är det med ljusstyrkan på de där skärmarna? Fungerar de tillfredställande i direkt solljus? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 15 Maj , 2008 Om du menar de skärmar vi har så är den vanliga PC skärmen vid nav-bordet och där har vi inga problem med solljus. Den i sitbrunnen från BN Marine funkar alldeles utmärkt i dagsljus oavsett om solen skiner eller det regnar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser