jerka01 0 Postad 13 Maj , 2008 Hej, Jag har en Yamarin med en bakdörr som har en plexiglasruta. Rutan är väldigt matt och går knappt att se ut igenom längre. Det ser nästan ut som att det är imma på rutan. Dörren i fören har inga liknande problem. Har någon något tips på om man kan gå på rutan med någon behandling? T.ex. gemom att polera med något ?? Jag skulle helst vilja undvika att byta ut rutan helt. Mvh Lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 13 Maj , 2008 Finns många bra medel att använda! Tvätta riktigt rent först och sen testa med nåt medel. sonax punkt se tex. http://www.sonax.se/ Har testat Sonax Scratch Remover och det funka rätt så bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Utbult 0 Postad 14 Maj , 2008 Autosol skall ju fungera att polera plexiglas med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ohbon 0 Postad 14 Maj , 2008 Tyvärr är det inget annat att göra l längden än att byta ut rutan, plexin har börjat att kristalliserats vilket gör att det inte bara är själva vtansom blir lite immig utan även kärnan. Så det är nog bara att bita i det sura äpplet om du vill kunna se ut fortsättningsvis. // Jonte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 14 Maj , 2008 Håller med föregående skribent. Det låter som att det är för sent för några räddningsförsök med putsmedel. Har samma problem själv. Det blir att mäta ut rutan och gå till glasmästarn för en ny. Men dom har många trevliga alternativ idag. Tonade rutor och såna som inte blir repiga så fort etc. Kostnaden har jag dock ingen aning om, men det finns det säkert andra här som har?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skot 0 Postad 15 Maj , 2008 Det är inte för sent =) Testa Autosol det funkar fint fint… Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 15 Maj , 2008 Och hur vet du at det inte är för sent? Är rutorna helt mjölkiga så hjälper inte Autosol. Jag har försökt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Klasagasa 0 Postad 7 Januari , 2015 Väcker denna tråden med en följdfråga till er kunniga. Jag har polerat min plexiruta med gott resultat, men upplevde mot slutet av sommaren att den blev lite sämre igen. Inte med repor utan att den blev lite matt. Frågan är då om någon provat att vaxa plexit för att få en skyddande hinna och om ni isåfall kan beskriva detta kortfattat med exempelvis märke på vax osv? Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, Klas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser