Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
ruffhaggan

KARDBORREBAND ISTÄLLET FÖR LIM I RUFFEN?

Rekommendera Poster

Tjenare!

Är det någon som har erfarenhet av att fästa skrovmaterialet med kardborreband istället för det förbaskade limmet?? Man limmar vinylen (eller vad man nu ska ha) på en skrovisoleringsmatta eller nån tunn skiva och sedan fäster den med kardborreband mot väggarna. Låter ju enkelt och bra eller??

Pratade med en kille som bygger båtar - han sa att så skulle man INTE göra, men varför inte? Enligt honom lät det som det dummaste han hört, så jag vågade inte fråga varför det inte går. Så är det nån som kan nåt om det här så HJÄLP, det börjar bli lite bråttom att göra iordning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det tycker jag var en utmärkt idé, en liten inovation. bra med luftspalt bakom för kondensen och dessutom kan man ju till hösten plocka ur hela inredningen och slipper därmed problem med mögel och annat.

båtbyggaren var nog bara sur för han inte kom på det först:-)

Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaret, jag får nog ta och prova i alla fall. Blir det för jävligt är det ju bara dra bortGlad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Paneler i taket borde ju också vara ett bra användningsområde för att fästa med kardborrband. Inga fula skruvar att dölja och lätt att montera av. Kan kanske dessutom vara lite lättare att få jämt jämfört med en skrovsida. Skall nog testa det själv i höst då jag behöver byta ut takpanelerna i min båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att höra att det finns fler som nappar på idén, hoppas att det funkar bra i praktiken oxå, annars finns det väl risk för att man får höra nåt om kärringar bla bla Skrattande Lycka till i alla fall!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan vara lite lurigt att få till rätt passform på dubbelkrökta ytor, men annars kan jag inte se något problem. Och det är ju som sagt lätt att göra ogjort om det skulle vara så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...