donB 0 Postad 13 Maj , 2008 Hej, har en Sunwind 20 (-80). Den tar in lite regnvatten och skall nu spåra läckan och täta. Regnvattnet samlas i kölsvinet. Vid okulär besiktning syns inget under fönster, luckor etc. Någon som har ett tips på var, och hur, jag skall börja leta? Tacksam för alla svar! donB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
d88-jwn 0 Postad 14 Maj , 2008 Ett tips är att tejpa fast toapappersbitar på insidan av taket och sedan se vilken/vilka som blir blöta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 14 Maj , 2008 Jag har/har haft samma problem... när jag tog bort vinterpresennningen och steg in i båten fanns där c:a 40-45 liter vatten i kölsvinet... vart det nu kommit från. Hittade inget vid fönster eller väggar som tytt på att det löäckt från någonstans... hittade dock ett par skuvar vid luckfästet, som inte var tätade på något sätt så jag tog och silikonade där... hoppas att det hjälper... hoppas att det löser sig för dig också, jag kommer att följa denna tråden för att se eventuella andra lösningar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
donB 0 Postad 14 Maj , 2008 strålande idé med pappersbitarna, det skall testas! Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbechampions 0 Postad 14 Maj , 2008 är du säker på att de är regnvatten?? -Kan de inte vara kondensvatten??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jason 0 Postad 18 Maj , 2008 En möjlig väg är via hjärtstockens övre lager. Om lagret inte är tätt, eller den nylonbricka som ibland ligger ovanpå övre lagret inte tätar mot hjärtstocken eller täcker lagret ordentligt kan regnvatten ta sig in i båten. /j Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser