kafka 0 Postad 12 Maj , 2008 Jag har matta på golvet i ruffen och salongen. Kardborrefärstena som har hållt mattorna på plats har släppt. Det jag undrar över om någon här vet vad jag ska använda för medel för att få bort klisterresterna utan att skada plastenpå golvet innan jag lägger in nya mattor. Tony Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 12 Maj , 2008 Aceton brukar funka fint på klister! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 12 Maj , 2008 Biltema har en spray som heter Labeloff... Spraya, vänta, torka rent ! Klart värt att prova , funkat kanon på klisterrester på min båt . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 12 Maj , 2008 Använd kemisk ren bensin den skadar inget men tar normalt klister. Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thrh 0 Postad 12 Maj , 2008 Köp limtvätt Bostik eller liknande på bygghandeln eller typ coop en 100 för en mindre flaska, används bla av golvläggare. Tar bort lim utan att skada platsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 13 Maj , 2008 Lacknafta kan också funka på tejprester. Jag använder först vatten sen Ajax och sedan lacknafta om jag inte vet vilken smuts det är. Det inte Ajax (eler liknande städmedel) tar brukar gå bort med lacknafta som inte skadar plast. Aceton kan gå bra men tar hårt på vissa plaster. Bensin också bra men brinner lättare. Ovanstående brukar ta det mesta och man slipper 20 olika burkar i städskåpet. Sen finns det kalk som tas med nån syra, te.x ättika eller citronsyra. Oxalsyra i tapetklister har jag just lärt mig funkar bra på missfärgningar på gelcote. Stryka på och vänta en kvart och spola av. Ett litet mirakel . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kafka 0 Postad 14 Maj , 2008 Tack för tipsen, många bra förslag Tony Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser