TheViking 0 Postad 12 Maj , 2008 Kastar in en fråga om Alpha One drev, Vad är det för fel när drevet långsamt går uppåt vid körning i backväxel? Allt annat fungerar som det ska. Jag läste någonstans att det fanns en mekanisk spärr så att drevet inte gick högre än sitt högsta kör läge (inte trailer läge) men jag tror det var ett VP drev, jag har däremot hydraulslangar som går in till växel länkaget mella övre och undre vajer, ingångarna syns till höger i bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 12 Maj , 2008 otäta trimkolvar ( på var sin sida om drevet ) ! prova att ha drevet hissat över natten och se om det sjunker ner . //JCC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TheViking 0 Postad 12 Maj , 2008 Drevet kan stå i trailer läge i månader, men om jag hissar ner det kan man med fysisk belastning dra det uppåt, precis som en ventil inte stänger. Vad tror du hydralslangarna till växel länkaget har för funktion, kan där vara en ventil där? När man kör framåt blir drevet i den position man trimmar till. Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 12 Maj , 2008 ...hmmmm ? Där tog mina gissningar slut . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TheViking 0 Postad 12 Maj , 2008 Jag tackar för den nya anfallsvinkeln, ska nog hitta det så småning om, med detta väderomslag finns det gott om tid ;-) Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser