Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Sturgeon

Lowrance reset!

Rekommendera Poster

Hej hopp!

Sitter och provar att få bränsleflödesfunktionen att fungerar mellan Suzukin motorinterfacet och plottern.

Skall prova att köra en reset på plottern, men hur det görs har jag glömt och jag kan f'n inte hitta det heller. Nu menar jag inte nollningen som sker i menyn utan den som sker genom knapptryckningskombination på de fysiska knapparna. Lodet är LCX 27C, hur skall det göras?

Några andra ideer om varför jag inte får det att funka?

Den visar verkligen helt fel. Verklig förbrukning ligger någonstans krin 0,9 l/nm vid march efter lite olika försök, plottern visar 2,5 ggr så mycket ungefär!!!

Gesse vad har du för versioner på de olika mjukvarorna?

/K

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Snurran! Tack för svaret. Precis det svar som jag sökte efter. Satt idag och provade olika knappkonstellationer utan att lyckas!=) Inte så att det med bränsleförbrukningen är livsviktigt, men det var därför jag skaffade interfacet. Då vill jag ju gärna att det skall fungera. Vad har du för plotter och motor? Mjukvaruversion hos plotter och interface? Ålder? Se om vi kan slå vår kloka huvuden ihop och lösa det tillsammans. /Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gesse vad har du för versioner på de olika mjukvarorna?

Måste kolla i båten vid ett senare tillfälle (snarast) vilka versioner jag har.

Sen det där med att det visar noll så hade jag ett liknande problem, men kan inte komma ihåg på vilken funktion det var. Men först i alla fall visade det inte som det skulle. Då tog jag bort den aktuella Overlay datan och la in den på nytt igan och sedan funkade det.

Återkommer som sagt med mjukvaruversioner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tog en sväng direkt och kollade. Mitt instrument är en kombiplotter LMS 334c iGPS. Versionen på denna är 1.3.0 Sedan kollade jag på interfacet och där stod följande - Software 1.8.0 Model 3.0.0

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar hjärtligast! Jag skall kontrollera mitt interface för att se version. Min visar inte noll, eller ja den gjorde det men fick ordning på det på samma sätt som du gjort. Nu visar den helt enkelt bara fel.

Årgång, modell på motorn?

Förutom att den visar fel på just bränsleförbrukningen så kan jag inte i menyerna få fram all den infon du får fram och som jag under senaste halvåret blivit varse att jag skall kunna få upp på plottern.

Nåväl nästa gång vid båten så skall allt nollas för att se om det blir bättre.

Allt i övrigt fungerar kalasbra (skall mixtra lite med proppar) efter sjösättningen, så det hela är ju en bagatell, men de små felen kan vara ack så irriterande.Skrattande

/K

Senast ändrad av Sturgeon | 12 maj 2008 | 23:33

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min motor är en Suzuki DF 115 -07.

Tänkte bara kolla om det är så enkelt med att du inte får upp alla funktioner kan bero på att du inte har tändningen på för att få upp funktionerna från interfacet till plottern. Det går alltså inte att sitta i båten och knappa på plottern med motorn avslagen samt tändningen av. Knappar man in en del funktioner under gång och tänker sig sedan fortsätta i hamn med motorn avslagen då försvinner den menyn från interfacet.

Sen skiljer det på funktionerna beroende på vilken motorstorlek man har. Vet tyvärr inte exakt vad som skiljer mellan de olika motorstorlekarna.

Hoppas det löser sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har inte hunnit kolla vad jag har för vers. i min, jag har en 3500 GPS och ett X135 ekolod som jag har kopplat ihop i nätverket , så jag kan få upp overlay data i båda produkterna. Som sagt så funkar alla andra data så som temp, varvtal m.m. men inte bensinförbrukningen. Den visar 0,0

Men jag har nog gjort så att jag lagt upp overlaydatan på skärmen närmotorn vart avslagen.

Får prova jag med att nolla om allt och lägga till allt igen med motorn i gång.

Fast jag har ju inte lagt i en, men den skall i en sväng på lördag då det bär av till bråviken för strömmingsfiske så får väl se om jag kan pilla lite så.

Mvh Snurran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, tändningen är på ochj jag hittar interfacet i overlay-menyn. Men den innehåller ungefär, bränsleförbrukning, timmar, varvtal, spänning, medelbränsleförbrukning, och några få enkla val till. Men inte motortemp, tryck, osv.

Har fortfarande inte hunnit kolla versioner då jag är hemifrån på möte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...