Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
Sextoy

Trim mätare till johnsson 70 vro

Rekommendera Poster

Har en johnsson 70 vro -86 med trim/tilt och undrar hur trim mätaren ska kopplas. två kablar finn en svart o en gul/brun. på mätaren finns 4 poler s, g, l å en till lampan inuti mätaren. enligt ett kopplings shema åt en 90 hk ska svart till g å gul/brun till s, men de funkar inte. Har åxå prövat svänga om kablarna å byta till dom andra polerna. Kan de va skillnad på motorerna, villket ja inte tror. el. ska de finnas ytterligare en kabel som ska kopplas till!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hmm, håller också på att försöka koppla in min tiltmätare till min Johnson 60hk-95, men där kommer det 3 kablar från kabelstammen från motorn. En svart en lila och en vit/brun, känns som att du saknar en kabel ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den svarta och gul/bruna kommer från en skilld kabelstam, men då finns åxå en svart och en lila som kommer från varvräknar kabelstammen. Var de ska va har jag ingen aning om, hittar inget i nån manual heller. har du nåra såna kablar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Så här ska ni göra: Svart kabel är jord till lampan (G), mörkblå är belysningsplus till lampan, ljusbrun eller gul/brun är trim/tilt impulsen kopplas på (S), och den lila är tändnings och kopplas på (l). Detta är originalkopplingen för Johnson Evinrude. Lycka till. //havstulpan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu såhär några år senare än er så försöker jag installera en trim/tilt mätare på min vator med en Evinrude -92. kopplade jord till (G), Tändnings till (I) & belysnings , Impuls till (S). det enda som händer när jag slår på tändningen är att mätaren flygger i botten direkt???

Något annat som verkar knepigt är att (i) & (S) är överbryggade, Ska det vara så??

Impulskabeln är jag lite osäker på om den är OK, kan ej hitta den på motorn. Om jag vill dra en ny vart kopplar jag då på den på motorn???

Tacksam för alla svar!

post-10019186-1394236753,0291_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...