klanym 0 Postad 11 Maj , 2008 Hej ! Jag har köpt en Mariner 75 Hk och har problem med motortiltshydraliken. Motorn har stått stilla flera år. Jag antog att det fanns för lite olja och en del luft i systemet. Jag fick tips att manuellt hjälpa hydraliken (upp o ner) samtidigt som en person tryckte på knapp-mekaniken upp o ner. Efter att jag fyllt på mer olja och kört den ett tio-tal gånger så började gammal rosa olja att rinna ut ur påfyllningshålet. När jag tyckte att den fungerade utan hjälp skruvade jag på locket och körde upp den så högt det gick. Nu var det dags för sjösättning. När jag sen skulle sänka ned motorn var det tvärstopp - kan du tipsa mig om vad jag skall göra? Senast ändrad av klanym | 11 maj 2008 | 15:44 Senast ändrad av klanym | 11 maj 2008 | 15:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buster-XL 0 Postad 12 Maj , 2008 Går elmotorn som den ska?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buster-XL 0 Postad 12 Maj , 2008 Kolla utspänningen från relät som sitter i framkant du hör vilket som klickar..Det skiftar plus o minus två kablat en röd o en grön troligtvis.En för upp och en för ned.När du polvänder dessa så vänder motorn.Min fick jag renovera kolen i motorn på dom kan fastna och den blir helt död då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser