hafan 1 Postad 10 Maj , 2008 Hej Idag la jag i min Bayliner 2455 -89 . Vred på start nyckeln bruuum. Grabbrna med monark mm stog och försökte starta sina båtar , vattenläckage och annat strul. Tacka vet jag bayliner...... Amerikansk plastleksak är helt underbar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 10 Maj , 2008 Roligt att allt funkar. Bayliner har fått mycket stryk i forumet, men just i det här fallet så är det ju inte båtmärket som gör att det funkar för dig, utan motorn. Bayliner tillverkar inte motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iggy 0 Postad 10 Maj , 2008 Kul att allt fungerade vid sjösättningen! Men njuta av andras problem vid sjösättningen känns inte rätt! skrattar bäst som skrattar sist brukar man säga. Näe bättre att försöka hjälpa dom som ev, har problem (om man kan) det brukar man ha igen vid det tillfälle man själv sitter i skiten! //iggy ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Decoy 0 Postad 10 Maj , 2008 lol, Modigt av dig att sticka ut hakan med tanke på att du pratar om den båtmodell som med största sannorlikhet kan stoltsera med den tvivelaktiva äran av att ha flest timmar i kölvattnet från bogserande båt, och garanterat flest bemannade timmar nere i motorrummet, det måste jag säga... Även en trasig klocka visar rätt två ggr om dagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 11 Maj , 2008 Nu skall du väll inte tacka Bayliner för det utan Mercruiser/Chevy/VP/OMC/Ford Senast ändrad av TenZer | 11 maj 2008 | 02:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 11 Maj , 2008 Det är ju rätt lustigt. Både de som älskar sin Bayliner och uppenbarligen hatar Bayliner (Decoy) hävdar att motorn är bra respektive dålig. Blir Mercruiser bättre i en svensk kvalitetsbåt? Bayliner berör tydligen på alla sätt. Själv är jag mycket nöjd med min. Den enda som har reparerats under mina 5 år som Baylinerägare är en packbox i drevet, resten är vanligt förebyggande underhåll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 11 Maj , 2008 Sjösatte min fina svenska kvailtetsbåt igår. I den sitter en sur amerikansk V6:a. Vred på nyckeln och efter några varv tände den. Rök som en ångmaskin en liten stund (konserveringsoljan) Sedan spann den som en katt. mmmmmmm Gasde lite med friläge i och då morrade katten och visade att hon är villig för en hel sommars utfärder. Tänk vilka pålitliga maskiner som startar lätt även om de sovit en hel vinter. Även svenska plastleksaker går bra med amerikanska motorer. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 11 Maj , 2008 Hej Förra veckan åkte Badankan i . Vred på start nyckeln bruuum. Sopade till barometern och vips hoppade den upp på vackert solen kom fram och badvattnet åkte upp i sina 19 grader. Skönt med svenska alu båtar väl avpassade för vårt varma klimat, med väl rymmliga kabiner så barnen kan ta sin middagslur i en sval kabin som inte luktar plast och styren. Sen gör ju den sportiga 60tals designen med sitt djärva linjespel att det räcker att tuffa runt på tomgång var enda mänska ser ju ändå att den lätt passerar ljudvallen, tycker synd om Bayliner åkarna som måste ligga på för fullt för att inte bara åka med nosen i vädret. Senast ändrad av nikitalord | 11 maj 2008 | 09:21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 11 Maj , 2008 Känner inte igen badankan. Ser ut som hon fått nya sportiga linjer..... Fin blev hon efter lackering eller vad du nu gjort med henne !!!!! Per Senast ändrad av oceanis | 11 maj 2008 | 09:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hafan 1 Postad 11 Maj , 2008 Nåja.. som sagt så får vi baylineråkare rätt mycket stryk i otaliga trådar. jag la ut mitt inläg med rätt mycke passningserbjudadnen. i stort är jag jättenöjd, men som alla vet så är en båt från 89 inte helt utan fel. Som tur är så har det verit småfel såsom glappande kablar krånglande microbrytare till växelreglaget. Hoppas sommaren går utan allt för stora haverier. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 11 Maj , 2008 Är ju inte mycket för och putsa och polera, så blåste istället på ett nytt lager av orginalfärgena, och sen lite sportigare teckensnitt på emblemen man vill ju inte förstöra ett vinnande koncept. Bra det här med ankor bara sladda upp aktern på stranden och sen fram med middagsmaten. Men inget ont om Bayliner med flera det är ju tur att smaken är olika annars skulle ju alla åka anka. Hoppas ni andra hunnit med några fina dagar nu innan nästa veckas oväder tar vid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 11 Maj , 2008 Just det, microbrytaren ja... Kommer ner ett proffs till min båt imorgon som skall kika på detta, med växelreglaget och vajrarnas spel så att man vågar gå in i en hamn med fler båtar utan att vara rädd att bränna in i ngt dyrt när motorn dör vid iläggande av back...:-). Inte Bayliners fel att det sitter en Volvo Penta-motor / Cobra-drev. Snackade med en kompis på varvet idag som har en 40 fots princess, även han har pyssel med sin pärla, som jag är ack så sugen på. Båtar kräver sitt underhåll och reparationer oavsett fabrikat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 11 Juni , 2008 Sen kan ju Hafans:s glädje vara kopplad till att han har koll grejerna, servar, vinterpysslar osv vilket inte alla gör. Då blir det lätt så att allt funkar när det verkligen gäller, oavsett båt eller motormärke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser