DubbelJohan 0 Postad 9 Maj , 2008 Hejsan... Har ett litet (hoppas jag) problem. Efter sjösättningen i år så går min motor varm aq145/280 Jag har bytt impeller,spolat framifrån o bakifrån i alla ledningar med trädgårdsslang, provat med/utan termostat...tycker på ngt vis att hon suger sjövatten dåligt...Ska det inte stå som en fontän vid värmeväxlaren vid gaspådrag, nu e det liksom ett jämt flöde både vid låga som höga varv...Det går bra upp till 2000rpm sedan blir hon varm. Hoppas på svar.. Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 9 Maj , 2008 Finns två orsaker, 1 impellern gick sönder pga dålig insmörjning vid montering. 2 Den suger luft vilket gör att flödet blir dåligt. kan vara svårt att få impellern att ta tag i vattnet efter byta. Lossa sugslangen vid skölden och hö den över motorn oåt motorn suga ur en hink i den possitionen, sätt tillbaka slangen och prova igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DubbelJohan 0 Postad 9 Maj , 2008 Ska prova båda alt. i helgen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 9 Maj , 2008 På vilket sätt går den varm? Kokar den, eller är det att tempnålen är för högt uppe? Det senare kan förstås bero på att givaren är dålig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser