busterxl 0 Postad 9 Maj , 2008 Har en gammal mercury 4hk runt 80. Satt in en ny impeller, tyvärr var jag inte med och såg arbetet. Dock ingen firma, så jag kan inte reklamera arbetet. Den kyler fortfarande dåligt, fräser och spottar och ryker. Det kommer aldrig någon riktig stråle samt att det tar en tid innan det börjar komma vatten. ibland slutar det, sen kommer det igen. Vattnet är riktigt hett, man bränner sig om man tar i det. Dock fick jag höra av en expert att det var helt normalt??. Vad kan jag göra nu. Hur rengör jag kylkanalerna lättast? Fungerar tryckluft? Förklara gärna ingående, då jag inte är mekaniker. Då skulle jag gjort impeller bytet själv. Tack på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 9 Maj , 2008 Finns det någon termostat i den motorn? Isf kanske den är kass, dvs den öppnar och stänger inte som den ska. Nej, jag tycker inte heller det låter normalt annars. Men jag är ju heller ingen expert. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser