Joche 0 Postad 9 Maj , 2008 Har nyligen bytt ut min motorseglare (med diesel) till en motorbåt (bensin). Har en fundering angående bensin. Hur är det i Danmark. Finns det sjömackar med bensin vid kaj i till exempel Skagen, Fredrikshamn, Läsö och Anholt. Båten drar en del och vi har inte lust att konka ned 400 liter bensin i 18-litersdunkar. Har någon erfarenhet av detta? En person i båtklubben sade att det inte finns bensin vid kaj i Skagen. Det låter märkligt tycker jag. Tacksam för svar inför semestern. Desutom vet någon vad bensinen kostar i Danmark? Joche Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joche 0 Postad 11 Maj , 2008 Många har läst frågan men inga svar. Hittads själv svaret efter en stunds letande i ett annat forum här på maringuiden från förra året. Denna länk visar att det till exempel finns bensin vid en av de två hamnarna på Läsö och vid Anholt. Det med skagen verkar dock stämma. Ingen bensin vid kajen. http://www.sejlerens.dk/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 11 Maj , 2008 I skagen går du upp till tappen och får låna deras olje fat på hjul som du fyller med bensin, komplett med kran o slang funkar kalas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco23 2 Postad 11 Maj , 2008 Hej. I Skagen får du som skrevs gå till macken och låna en tank på kärra, det samma gäller på Läsö Östrerby (närmsta hamnen från Sverige) Detta vet jag gällde för tre år sedan hur det är nu vet jag inte. Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser