real_hightech 0 Postad 8 Maj , 2008 Hej Tror ni att en Kärcher K238M 360l, 110 bar räcker för att rengöra skrovet på min styrpulpet i höst? Det finns så mycket att välja mellan och har man ingen tidigare erfarenhet vet man ju inte vart man ska lägga sig i styrka, vill att den skall fylla sin funktion samtidigt som den inte kostar för mycket. Tänkte bara använda den för att rengöra båten varja vår & höst. Tips tas tacksamt emot Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 8 Maj , 2008 Ja den räcker - men det skulle förmodligen gå lite snabbare med lite högre tryck. Ofta är det medlen man använder som gör jobbet och sen är det bara att spola av - ok det går fortare med högre tryck! Kör du med Rönnkvist, Y-10 eller Autosol Waterline eller motsvarande medel så går det ganska så smidigt. Jag brukar låna högtryckare 1 dag varje höst (båtupptagningsdagen) - det räcker - å då kan jag klara allt jobb som behövs den dagen plus att betala en liten gåva till ägaren. Övrig tid klarar jag mig med den vanliga vattenslangen. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser