Crosswave 0 Postad 8 Maj , 2008 Helloj! Har problem att få lös den övre skruven på växelhuset för att tappa oljan. Har sprejat lösningsmedel i omgångar men inge resultat. Är ju också rätt för att gängasönder huvudet på skruven när man slinter. Motorn ät en Johnson 2-takt 40hk från slutet av -90. Skulle vara tacksam för tips! //Sebbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henkeboy22 0 Postad 8 Maj , 2008 Prova att värma godset runt skruven med en gas/gasolbrännare, var noga med att använda en mejsel som passar exakt i spåret så att du får maximalt grepp i skruvskallen. Lättmetall har en enorm förmåga att ärga fast skruvar. // Henrik Senast ändrad av Henkeboy22 | 08 maj 2008 | 13:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trollbacken 0 Postad 8 Maj , 2008 Om man inte har tillgång till värme kan man sätta i skuvmejseln och samtidigt som man försöker lossa skruven knacka på skruvmejseln. Detta har hjälpt mig många gånger med liknande problem. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crosswave 0 Postad 8 Maj , 2008 Har tyvärr ingen tillgång till brännare. Men kan det fungera med en vanlig stormtändare? Har testat att knacka kring skruven, men aldrig samtidigt som jag dragit. Får testa det . Tack! //Sebbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 8 Maj , 2008 Det finns genialiska verktyg ibland som kan vara bra att ha... T.ex. slagskruvmejsel... har hjälpt mig många gånger! http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=80943 Dra på med hammaren så vrider sig mejseln samtidigt. Senast ändrad av Daniel_B | 08 maj 2008 | 23:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser