kockfrallan 0 Postad 7 Maj , 2008 Hej jag har ett problem, jag va ute med båten i söndags och allt va frid och fröjd, drog upp den på trailern och åkte hem. När jag skulle rulla in den i ladugården hemma så brast ena plankan så ena sida av trailern hade lite fritt fall på 8-10 cm, jag tänkte inte mer på det utan rullade in båten och idag när jag skulle ut igen så va elen tvär död. Tilten gav bara i från sig ett litet ljud och om jag försökte starta motorn så hände det ingenting inte ens ett klick. Jag har kollat alla säkringar och laddat upp batteriet men det hjälpte inte, jag har även varit och vickat lite på alla sladdar men det händer inget. Även kolla så inte dödmans grepp har hoppat av. Nu undrar jag om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta. Motorn är en Honda 50 hk 4 takt från 07 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buster-XL 0 Postad 7 Maj , 2008 Har du kollat huvudströmbrytaren så den inte vickat runt..Tillten kan gå endå men ej starten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buster-XL 0 Postad 7 Maj , 2008 Kan även sitta en atomattrycksäkring som hoppat ur..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Danne- 0 Postad 7 Maj , 2008 Börja meed att kontrolera kedjan med början på batteriet. Har du en multimeter underlättar det enormt. Annars funkar en liten 12V lanpa med sockel och på-skruvade sladdar. Sätt lampan mot polerna på batteriet, lyser det är allt OK. Fortsätt på detta sett längs alla sladdar (skruvplintar eller sockerbitar) Nånstans kommer du se att lampan inte lyser, där e felet. Oftast /D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kockfrallan 0 Postad 7 Maj , 2008 Har kollat huvudström brytaren och den är ok. Vad är det för säkring du pratar om och vart sitter i så fall den. Har kollat två säkringar som jag hittade i manualen till motorn men ingen av dem va brända. Det är bra ström på batteriet nu det ser jag på lanternorna och ekolodet. Men vad kan ha hänt med motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 7 Maj , 2008 Hej, Låter mystiskt det där, har du 12v på batteripolerna när du håller nyckeln i startläge med? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buster-XL 0 Postad 8 Maj , 2008 Har du kollat säkringarna med ett instrument..summer.eller ohm ..Jag har då en tryckautomatsäkring efter huvudbrytaren vid batteriet.Men summra o sök kolla all spännig hela vägen från batteriet enda upp till startmotorn som ligger direkt på batteriet.Sollinoiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kockfrallan 0 Postad 8 Maj , 2008 Jag har idag lämmnat in den för 10 timmars servic så dem skulle kolla på det. Man har ju inte så jätte koll på el saker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kockfrallan 0 Postad 9 Maj , 2008 Det va huvudström brytaren som hade gått sönder. Så det va inte så farligt dyrt. Mvh Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser