V8dc 0 Postad 17 Maj , 2004 Jag har rivit ur heltäckningsmattan som låg i min 21 fots dc. Durken i sittbrunnen blev ersatt med nåtad teak. Dock så har jag problem med vad jag ska lägga för durk i förpiken. Pga många vinklar och böjar är nog teak inte ett alternativ. Någon som har tips på snygg och lättjobbad durk?? Var kan man köpa? Tack på förhand /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 17 Maj , 2004 I min 23 fots DC har jag lagt ett teak däck av PVC på badbrygga och i sittbrunnen. Tek-dek heter det och kommer från Biscaya marin. Det blev snyggt tycker jag och kan rekommendera det. Underhållsfritt är det också. /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Båtsman Postad 17 Maj , 2004 Såg ett annan teak imitation, Flexiteek bland branchregistret. Gå dit och sök på Flexiteek. Verkar snyggt och bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 18 Maj , 2004 Tackar! Ska kolla upp det. Dock så behöver durken ej vara i teak, eftersom nästan alla ytor nu är i teak. Risk för att det blir lite för mycket... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 3 Juni , 2004 Så här blev det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser