zappe 1 Postad 7 Maj , 2008 Jag har fått problem med tomgången på min flipper 760. Motorn är en VP AQ 205 en V6:a bensin. Tomgången har legat på 600 till 700 varv/minut. Men i måndags när vi kört trolling i två timmar på tomgång (som aldrig varit några problem förut) gick varvet ner till 500 och motorn stannade. Jag skruvade in tomgångskruven lite, höjde till ca 700 varv då gick det bra en stund, men sedan körde vi in mot hamn och när vi kom in i hamn gick inte varvet ner utan låg på 900-1000. Idag var jag nere och varmkörde motorn stälde in tomgången på 650 varv, lät motorn svalna och när jag startade var tomgången åter nere på 500varv och motorn vill dö. När jag åter höjt lite blev det problem när motorn blivit varm och jag gasat lite stannade tomgången på 900. Vore tacksam om någon motorkunnig hade tips att förmedla. /Zappe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke70 0 Postad 7 Maj , 2008 Är med största sannolikhet skit i ngt munstycke i förgasaren brukar bete sig så då. Vet inte vad du har för förgasare men ett nytt packningskitt till denna samt en noggrann rengöring brukar göra susen. En annan orsak kan vara vacumläcka förgasarfotspackning mm. Jag antar att tänd delarna är friska eller bytta i din maskin. Lycka till MVH Henke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser