Gå till innehåll
tisdag 05 november 2024
Stangen

Ny version av OziExplorer CE för PDA

Rekommendera Poster

OziExplorer CE finns nu i vers 2.10, en stor uppgrdering från tidigare vers 1.X

Några av nyheterna:

- Skräddarsydda sidor. Via prgm på windowsdator kan du skräddarsy OziE -sidorna. Placera knappar och annat precis där du vill ha dem. Gör programmet väldigt flexibelt och anpassningsbart. http://www.oziexplorer3.com/ozice/ozice_screenshots.html

- Nya navigeringsfunktioner; VMG, XTE, CTS mm

och mycket mer. http://www.oziexplorer.com/

Sedan tidigare byter OziE karta automatiskt, sparar anteckningar på kartan, har automatisk loggbok mm.

Ett klart tips1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu finns även en utvecklingsversion där man kan lägga sjökortet/kartan ned i 3D. Snyggt!

Seglade förra året med Demoversionen av OziCE i en HTC-telefon och det fungerar sjukt bra.  Nu har jag en Xperia och det blir helt lysande med den högupplösta skärmen.

Ruttplanering mm går smidigt. Loggboken tar skärmdumpar av sjökortet (med spår!) och lägger in på sidan.

Med Screen Designer (gratis) har jag designat egna paneler som innehåller den info och de knappar jag vill ha utan att det stjäl för mycket utrymme för sjökortet.

Jag kan inte se någon anledning att köpa plotter för semesterseglingen! Båtdatorn (miniITX med pekskärm) som byggts har fått vänta.

OziEplorer CE Rekommenderas verkligen. Ladda ned demon och testa. Den fungerar som fullversion, men kopplar ut GPSen efter tag, men det är bara att koppla upp igen med ett knapptryck.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad kör ni för sjökort i OziE? Är det fortfarande inscannade hederliga kort eller har 2.xx-versionen modernare sjökort?

Körde OziE för ett antal år sen med BSB-sjökort men tyckte inte att det var så där superbra?

Vad jag är ute efter är något PDA-liknande som har sjökort mer som Garmin-GPSer, vad det kalals vet jag inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...