Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
frass

eno gasolspis

Rekommendera Poster

har en eno gasolspis med tre lågor och ugn,får inte den tredje lågan plus ugnen att starta,trycker in knappen och tänder med tändare men den brinner inte hur länge jag håller inne utan slocknar när jag släpper vredet,fungerade förra året.vad göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Lämna in den till en auktoriserad gasolinstallatör-verkstad och be dom titta på den. De hade jag gjort. Man kan aldrig vara nog försiktig. Själv har vi fogas här i Sthlm/ Älvsjö som är väldigt hjälpsamma. /M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det borde jag kanske göra, får väl se om det finns någon i halmstadtrakten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På vår Eno-spis får får man röra vredet lite fram och tillbaks för att hitta rätt inställning innan man släpper. Håller man inte på precis rätt ställe kan man hålla in vredet hur länge som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

försökt det men det fungerar inte,jag får igång de två små men inte den stors plus ugnen,fick tipset att det kan vara reduseringsventilen.skall byta den så får jag se om det hjälper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det fungerar med knappen inne är det inte reduseringsventilen, utan måste vara den bimetallstyrda säkerhetsventilen! (ventilen förbikopplas när knappen hålls inne)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kan man åtgärda det själv,eller bör man lämna in spisen till någon kunnig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

problemet är löst,det var vrederna som man skall trycka in och hålla inne en stund,som inte nådde ända in,dom blir slitna med tiden.Det löstes med en liten bricka,går lika bra med en papperstuss,att stoppa i vredet.I bland är det inte så stora saker som behövs........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...