frass 0 Postad 6 Maj , 2008 har en eno gasolspis med tre lågor och ugn,får inte den tredje lågan plus ugnen att starta,trycker in knappen och tänder med tändare men den brinner inte hur länge jag håller inne utan slocknar när jag släpper vredet,fungerade förra året.vad göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 6 Maj , 2008 Lämna in den till en auktoriserad gasolinstallatör-verkstad och be dom titta på den. De hade jag gjort. Man kan aldrig vara nog försiktig. Själv har vi fogas här i Sthlm/ Älvsjö som är väldigt hjälpsamma. /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frass 0 Postad 8 Maj , 2008 det borde jag kanske göra, får väl se om det finns någon i halmstadtrakten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 8 Maj , 2008 På vår Eno-spis får får man röra vredet lite fram och tillbaks för att hitta rätt inställning innan man släpper. Håller man inte på precis rätt ställe kan man hålla in vredet hur länge som helst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frass 0 Postad 11 Maj , 2008 försökt det men det fungerar inte,jag får igång de två små men inte den stors plus ugnen,fick tipset att det kan vara reduseringsventilen.skall byta den så får jag se om det hjälper Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 11 Maj , 2008 Om det fungerar med knappen inne är det inte reduseringsventilen, utan måste vara den bimetallstyrda säkerhetsventilen! (ventilen förbikopplas när knappen hålls inne) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frass 0 Postad 12 Maj , 2008 kan man åtgärda det själv,eller bör man lämna in spisen till någon kunnig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frass 0 Postad 27 Maj , 2008 problemet är löst,det var vrederna som man skall trycka in och hålla inne en stund,som inte nådde ända in,dom blir slitna med tiden.Det löstes med en liten bricka,går lika bra med en papperstuss,att stoppa i vredet.I bland är det inte så stora saker som behövs........ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser