MagN 0 Postad 6 Maj , 2008 Hej! Min varvräknare på min SeaRay 200cc betersig lite konstigt. Jag misstänker elfel då (ibland) mätaren när jag slår på tänningen hoppar upp på ca 3000 varv och sedan långsamt sjunker. Samt under drift så hoppar ibland nålen upp på 4-5000 varv för att sedan gå ner till mer rimliga 2000. knäpper jag på glaset till mätaren så hoppar den också (ibland upp ibland ned). Någon som har en ide om var felet kan vara?? HAr givet vis provat med 5-56..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
triton 0 Postad 7 Maj , 2008 Hm... har ett nästan precis likadant problem på min Stingray. Själv misstänker jag fel på varvtalsgivaren, men har inte en blekaste om var den sitter någonstans. Motorn är VP 3,0GL. Vore väldigt tacksam för tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MagN 0 Postad 8 Maj , 2008 Hej! Jag tror inte att det är själva verket som är trasigt eftersom det verkar delvis vara kopplat till om det dras mycket ström eller liknande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christoferrosengren 0 Postad 8 Maj , 2008 Skruva ur instumentet. På baksidan sitter en omställningsknapp för 4-6-8 cylindrar. Rör på den fram och tillbaka samt spray med multispry, ställ sen in den på rätt cylinderantal och du skall se att den visar rätt igen. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser