Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Linkannr1

Motorn dör!

Rekommendera Poster

Jag har ett skumt problem.När jag startar båten när den är kall,går den hur fint som helst på tomgången och även när man kör med växeln i.Men när jag har kört ett tag och motorn är varm och slår sen av motorn.När jag ska starta båten igen så dör den på tomgången hela tiden,man måste vara snabb att lägga i växeln.Hur konstigt som helst eftersom den startar så fint när den är kall och går som den ska när man väl kör den.Hur hög ska tomgången vara?Båten det handlar om är en 07-ans Bayliner 175 med Mercruiser 3,0lit,den har bara gått 5h så den är inte äns inkörd än.Kan det bero på att den inte är inkörd än och den går fett i början? Mvh/Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har nog tyvärr inget svar på din fråga, men om den bara gått 5h så är det väl garanti kvar? Jag skulle inte skruva på maskin om den omfattas av garanti, då det sen kan anses att du gjort något som en auktoriserad mercruisermek skulle gjort. Hade det varit en gammal motor hade jag gissat på någon slang som sväller i värmen och därmed stryper, alternativt att värmen gör något otätt, men bägge dessa teorier borde inte stämma på fabriksnya prylar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Jo det är garanti kvar,jag får ringa till försäljaren.Det enda som är drygt är att jag har 65mil enkel resa till där jag köpte båten:( Mvh/Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var du köpte den spelar ingen roll för garantin (om den var ny). Det ska vara ok att kontakta vilken auktoriserad Mercruiserverkstad som helst, allt hamnar så smånigom hos generalagenten ändå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har så rätt så,pratade med återförsäljaren nyss och han sa att jag kunde köra den vart jag ville.Och närmaste ligger 6mil från mig så det var ingen fara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...