Gäst Bosse Postad 16 Maj , 2004 Är det någon som vet hur man konverterar en 9,9 15 hp. Det är en yamaha 1996 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrsnoggen 1 Postad 16 Maj , 2004 jajjamen.. hade själv en 99års modell.. först och främst sitter det en spärr på gasspjället (typ en liten klack) den spärrar för att trotteln ska öppna fullt.. Sen måste du även byta reedventilen alltså den mellan insuget och förgasaren. kostar ca 800kr. Du kan även böja upp metall stoppen på reedventilen så den öppnar mer. Jag valde istället att lägga 800 spänn och ha kvar orginalgrejorna. Sen är det bara tuta och köra !. Närmaste marina kan göra detta åt dig och för mig skulle det kostat mellan 2000-2500 kr fast jag fattar inte vad de skulle tagit betalt för. Jag bytte reedventilen på 10min bara ta bort förgasaren och lyfta ur den gammla reeden och sen sätta in den nya :-) LYCKA TILL ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyran 0 Postad 5 Februari , 2008 Den har var lite gammal... Någon som vet om det skulle gå på en 2-taktare Yamaha från tidigt 90-tal? //lyran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 6 Februari , 2008 Eller mitten av 80 talet...vilket lyft isf för min lilla Buster M!!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser