svantos 0 Postad 5 Maj , 2008 Hej. Forskar på nyare motor från 100hk och har hittat på nätet en honda 4t-01 och ett par yamaha 4t. Är det något man bör veta om dessa modeller eller kan alla bygga bra motorer nuförtiden? Servicen är förstås viktig att kolla upp men i övrigt.. Mvh S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 5 Maj , 2008 Jag skulle nog ta den motorn som har servicen närmast dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 5 Maj , 2008 Kolla om de har förgasare eller elektronisk bränsleinsprutning (EFI). De flesta tillverkare går ifrån förgasare. Yamaha F100 kom 2004 el om det var 2005 med EFI (hade dessförinnan förgasare). Yamaha F115 har haft EFI hela tiden. Honda BF 115 har haft EFI hela tiden också men har nackdelan att vara ganska tung (225-230 kg). Honda BF135 kom 2004 el 2005 och har EFI. Kolla även på Suzuki DF115 och DF140 som också är fina motorer. Har Yamaha F115 (2003) själv. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svantos 0 Postad 5 Maj , 2008 Tack för inläggen. Du verkar ruggigt påläst när det gäller motorer Bo. Har oxå sett att honda verkar lite tyngre än dom andra stora tillverkarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FooZilla 0 Postad 5 Maj , 2008 Pratade med en handlare som bara säljer Yamaha varför han inte tar in andra märken. Svaret var den att dom har haft andra märken inne i olika omgångar men i förhållande till Yamaha så är felfrekvensen högre och det är mer stök med andra märken. Han pratade om att han ville att deras kunder skulle känna sig säkra på att få bra grejer och dom verkar ha bra kundfokus och ingen krängar attityd. Säga vad man vill om det men det är väl så det låter om de flesta beroende vem man frågar antar jag. Företaget jag pratade med heter Båt-Sam (www.batsam.se) och kan väl anses som väldigt seriösa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser