MagnusSthlm 0 Postad 5 Maj , 2008 Hej Har en 800 kg båt på en enaxels tiki-trailer. Är det någon som har en åsikt rörande bästa ringtryck? Högt tryck - eller lågt? Nu är det nog rel lågt då det är en liten bula ut på var sida om däcken nere vid marken, har ej testat på macken så jag vet ej om jag ligger på typ 1,5 eller närmare 2,0... Någon som har en åsikt? Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 5 Maj , 2008 Skulle tro att det står på däcksidorna vad maxtrycket är. Senast ändrad av Svajarn | 05 maj 2008 | 11:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 5 Maj , 2008 Gissar på att ca 2,5 kp/cm2 blir bra. Det har jag i min släp när det är fullastat. För båten på 3,4 ton har jag 3 kg i däcken och det räcker. Det är en ombygd jordbrukskärra med stora däck Hälsningar, Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 23 Maj , 2008 Om du skriva eller maila dimension och load index kan jag ge dig exakta trycket. Det finns tabeller till sådant. T.ex. 155/ 55 R14 91T, de två siffror innan hastighetsindexen, t.ex. T anger loadindexen) Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser