bjorn_o 0 Postad 4 Maj , 2008 Var ute i fredags och idag och motorn går ojämnt. För 3 verckor sen gick den fint. Första tanken var vatten i tanken, men då borde den ju även gått ojämt för 3 veckor sen. Idéer mottages gärna. Motorn är från 2005 utombordare med bensin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 4 Maj , 2008 börja med att byta tändstift. å titta på stiften så att dom ser likadana ut...där kan man ofta se vilken cylinder som jäklas /Denne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 4 Maj , 2008 Läste din fråga lite för snabbt å missade att du haft vatten i din tank...ta bort bottenpluggarana på dina förgasare pumpa fram ny frisk bensin.. /Denne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 5 Maj , 2008 Var det otydligt? Jag har inte vatten i tanken (hoppas jag). Det var bara min första misstanke baserat på motorsymptomen. Jag har inte haft möjlighet att kolla upp ännu, men ska gå genom motorn under veckan. Ska börja med tändstiften och filtren och se. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 5 Maj , 2008 Vad har du för tank, lös eller fast? Kolla slangen med blåsan, suger den tjyvluft? Är alla slangkopplingar ordentligt åtdragna? Kan du pumpa slangblåsan å få den att gå jämnare? När går den ojämnt, tomgång, full gas? Är luftventilen öppen om du har lös tank? Blås ut förgasarna. Byt packningar runt dessa? Om du tankar mycket ur jeepdunk, montera ett bränslefilter för framtiden. Jag hade problem med tomgången, fick det fixat i fredags, visade sig att förra servicefirman monterat förgasaren fel så den ströp å gick endast på undertrycket. Surt, 1200 spänn för att nån annan klantat sig. Men nu går den som en klocka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 5 Maj , 2008 Det är en fast tank under durken. Den går mest ojämnt vid tomgång, men i har märkt av det i hela fartregistret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 6 Maj , 2008 Tog en provtur igår och nu fungerar det fint igen - utan åtgärd!?! Så det är ju inte vatten i tanken, tändstift eller filter. Ingen slang har legat i kläm. Så det boder betyda att det varit vakum eller kanske luft i bränsletillförseln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser