daniel_c 0 Postad 4 Maj , 2008 Hej Behöver hjälp med identifiering av beslag till mintt gasreglage. Delen sitter på motorn (yamaha 25hp från -83), den fäster wiren i motorn. den är ca:40 bred och 15 djup. Mellan hålen är det 25 byglen upptill har ca diameter 10. Vad heter denna delen? och var kan man köpa denna lättast? Mvh Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 4 Maj , 2008 Hej, Ring till Marinshopen på måndag så hjälper de nog dig. De säljer även på postorder. De brukar vilja ha serienr på motorn när man beställer. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
daniel_c 0 Postad 7 Maj , 2008 Verkar vara en svår nöt att knäcka Pratade med Marinshopen i måndags, mailade bilden med måtten angivna. Har fortfarande inte fått svar. Därför frågar jag igen, någon som vet vad detaljen heter? Har provat med wirehållare, rörhållare...... /Daniel Senast ändrad av daniel_c | 07 maj 2008 | 13:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 7 Maj , 2008 Det är inget problem att fixa detta fäste/beslag. Gå till Laitis, Bäcklunds, Järnia, Biltema, etc. Finns en hel del av olika beslag och om du inte hittar en med exakt samma mått spelar ju inte så stor roll. Det enklaste och det jag skulle göra om jag var i ditt ställe, är att köpa en stålbit och en tunnare stålbit, två bultar, brickor och muttrar. Sen är det bara att böja, bocka den tunna stålbiten i ett skruvstäd, så har du sen ditt fäste. Borra hål i båda och montera. Lek med olika material, om du hellre vill ha aluminium el rostfritt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser