Buster-XL 0 Postad 3 Maj , 2008 Hur kan en garmin 12 och en 525 garmin visa olika på hastighet..skiljer nästan 3 knop och diffar då en hel del på distansen.Någon som har en bra förklaring.Men fasta märken stämmer bra i position?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lars_J 0 Postad 3 Maj , 2008 Den ena är inställd på km/t? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 3 Maj , 2008 Eller fart över grund, genom vatten. Finns det på gps´ er? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buster-XL 0 Postad 3 Maj , 2008 nej båda är rätt inställda ..knop och nautiska mil.men diffar en hel del Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 3 Maj , 2008 Det skulle kunna ha att göra med att en ny sattelit är i omlppsbana. Din gamla garmin kan inte ta emot data från den nya och då tolkar den alla värden fel. Det finns massor av information om detta fenomen på tex. hafsverkets hemsida. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 3 Maj , 2008 Fel på kalibreringen på någon av dom två skulle jag tippa på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buster-XL 0 Postad 3 Maj , 2008 Hur kallibrerar jag då en förinställd gps?Allt är konfigerat enligt konstens alla regler.Vad gör jag?allt är uppdaterat genom hemsidor garmins.Ska ta hem en stor fiskebåt från kalskrona snart men det blir papperskort att lita på det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 3 Maj , 2008 Har du möjligheten att testa med ett tredje instrument så vet du vilken gps som visar fel. Lämna sedan in den felvisande gpsen för kontrol. Ps hastigheten kan du givetvis även kolla med en bil gps (lös) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 3 Maj , 2008 Det är faktiskt lite äckligt. Köpa en plotter för 10 tusen, sedan skickar amerikanarna upp en ny satelit och det är bara att köpa ny! Här borde försäkringen gälla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser