Glidaren 0 Postad 16 Maj , 2004 Hej! Jag funderar på att köpe en begagnad Ryds 515 GTS årsmodell 2002 med 60hk motor. Räcker en sådann motor eller ska man ha en större. Jag ska ha den till för att åka ut på nån udde för att grilla, kankse åka wakeboard men mest för att bara glidda omkring mellan olika vikar, den kommer att ligga i mälaren. Har ni en Ryds 515 så dela gärna med Er synpunkte, fördelar och nackdelar. Det blir min första åt så jag vill inte göra bort mig. Mvh M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ryds Postad 17 Maj , 2004 Jag har en Ryds 475 Gt med en 60hk's motor på så lite till hade ju säkert inte skadat men det är nog inga problem. Tror inte att du gör bort dig med det motorvalet!! Absolut inte.... Annars är det ju bara att byta upp sig nästa säsong om det skulle vara så.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bernt Larssob Postad 9 Mars , 2005 Hej ! Jag har en Ryds 515 GTX som jag haft i en säsong. På den sitter en Yamaha 115 2-takt. Båten är väldigt harmonisk med den motorn. Den är bra till vattenskidor, wakeboard m .m. Jag tycker att det låter som en 60hk motor är för klen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser