daviejones 0 Postad 2 Maj , 2008 hej jag har en mercury 65hk från 70-talet, jag undrar om en såda generator som sitter i den motorn laddar bra? för jag har stereo och högtalare direkt kopplat till batteriet. och jag har upplevt att startmotorn går trögare när jag har spelat, och då har jag ändå bara spelat när båten har vart igång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 3 Maj , 2008 Hej, Har haft en precis likadan motor som du har. Har du extra slutsteg eller kör du på det som finns i din stereo? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
daviejones 0 Postad 5 Maj , 2008 jag kör på det i stereon, mvh simon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 5 Maj , 2008 Låter som dåligt batteri. Hur gammalt är det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
daviejones 0 Postad 8 Maj , 2008 batteriet är nytt, men de hör till att jag har kört båt och spelat i ungefär 10timmar innan batteriet börjar bli slött. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 9 Maj , 2008 Hur många Ah är det på batteriet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sakkunnig 3 Postad 9 Maj , 2008 Mät spänningen över batteripolerna när allt är avstängt. Det ska hålla 12-14 volt när batteriet är fräscht och laddat. Mät sedan när du har motorn igång. Nu ska värdet vara högre om generatorn fungerar som den ska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 9 Maj , 2008 Det är helt naturligt att batteriet säckar efter 10 timmars spelning med extra slutsteg. Din motor har ingen riktig generator utan bara ala moppe laddning, max runt 7 A vid fullvarv på motorn. Det räcker normalt till för start och lite lanternor men inte för en saftig stereo. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 9 Maj , 2008 Han hade ju inget extra slutsteg. Han har precis som jag, bara stereon att driva med. Jag kan spela lääänge med min ordinära bilstereo, och batteri på 75Ah. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
daviejones 0 Postad 15 Maj , 2008 aah inte kosntigt att mitt batteri inte håller läng de är 24 eller 25ah Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 15 Maj , 2008 Där ser man Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser