Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
btc_andersson

trolling med 60 hk vro johnson

Rekommendera Poster

hallåja '

dumt att trolla med den motorn va, därför tänker jag sätta på en 6 hk 4 taktsmotor istället vid sidan av huvudmotorn, hur gör jag enklast för att lösa det med styrningen? man kan väl bara sätta en slags järnstång mellan huvudmotorn och den lilla? så när jag svänger den stora motorn så följer den lilla med..

berätta lite om det för mig...båten är en cresent 495 ht....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Omöjligt att svara här snart. Man får en liten skituta att svara i. Iaf så vet du väl att vid trolling så är tre knop nästan för fort. Kör du den lilla så behöver du inte styra den större om den är avslagen.

Senast ändrad av Mariage | 03 maj 2008 | 01:49

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag tycker det är klokt av dig att sätta en 4-takts motor som trolling motor. Körde själv med en  75 hk 2-taktare i några  år.  Det var  jobbigt med avgaserna om man körde med vinden  in från aktern. Det finns stag att köpa som monteras mellan huvudmotor och trollingmotor. Fråga där du köper  4-taktsmotorn så får du säkert hjälp.Om man redan har en 4-taktare finns det ingen anledning att sätta en extra mindre motor, den drar oftast mer bensin än den stora motorn. Själv har jag trollat i många år med en Jonson 115 hk motor och den drog ca 2 liter/tim. Idag kör jag trolling med en v-6 på 205 hk och den drar ca 3 liter i tim. Det är emmellertid svårt att komma ner till 2knop, så jag får använda flasher som tål upp upp till 3 knop utan problem. Gå in på mitt fotoalbum så kan du se att fisket varit bra med min nya båt som går mellan 2,5 -3knop.

/Zappe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...