MartinN 0 Postad 1 Maj , 2008 Ok - det har skrivits spaltmeter om trimplan på forumet men trots en grundlig sökning fann jag inget svar på mina frågor... Jag har precis fått min nya båt - med trimplan som jag aldrig haft förut. De står nu i läge up. Är det utgångsläget? Innebär det i så fall att man bara kan trimma ner (fören antar jag)? Jag har förstått att man kan korrigera sned gång med trimplanen, men när används dom i övrigt typiskt sett? Min båt är drygt sex meter med 150 hk motor (utombordare), så någon hjälp att komma i plan behövs inte. (Powertrim har jag fattat så helt blåst är jag inte...!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 1 Maj , 2008 Japp .. helt rätt ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dumpdidump 0 Postad 1 Maj , 2008 Snabbt och smidigt sättet att få grundläggande koll på detta är att kika på Båtmagasinet första repotage v.14 http://www.maringuiden.se/batmagasinet/ . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser