Gå till innehåll
lördag 22 februari 2025
Jiell

sjösatt?

Rekommendera Poster

Någon som sjösatt ännu?

Mitt varv sa att min står på tur nästa vecka, har skaffat en sån där fender som man kan ha till trappsteg och kliva på fören eftersom jag har en stängd pulpit, ska bli spännande och se om det funkar som jag tänkt.

I övrigt så tänkte  jag bara vaxa eftersom min hemmahamn är i sötvatten, hur gör ni andra?

införskaffat lite småsaker till denna säsong, ny båtshake, den som följde med båten var lite kort och klen, ska impregnera kapellet och tvätta durkmattan i helgen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp! I lördags så nu ligger hon nere vid piren och blänker:) Skrev redan i januari en länk om kommande sjösättning men besvarar detta och hoppas på god sjösättningsväder för din Sea Ray. På min hemsida finns en radda med grejer jag förbättart köpt inför båtsäsongen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Imrogon 1 maj, bär det av!

Nytt för i år är ett hjälpmotorfäste, och såklart en hjälpmotor. Ska bli kul att kunna börja trolla lite också Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Yes!

Och dessutom kört hem nya båten från Norrköping till mitten på Mälaren, gick perfekt hela vägen, ca 120 nm på 7 timmar inklusive allt!Cool

Känns bra att kört igenom hela maskineriet så man ser att allt fungerar som utlovat, nu väntar vi på en kanonsommar!

Fråga: Vad är en sån där fender?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej har en bit kvar som ska göras och det mesta ska fixas i helgen som kommer är det tänkt siktar på att den ska vara i inom 2 veckor förhoppningsvis:

Har strykit 2 ggr med epoxy 2komp och ska stryka 2-3ggr till innan jag lägger på bottenfärgen 2svängar(Hempels mille racing vit)jag ligger i Sthlms skärgård.

Finns en del teak att fixa med.

Drevet ska få ny olja och impeller är det tänkt oxå.

Badbrygga och drev ska oxå monteras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en fender som verkar pefekt att ha i fören och ligger vågrätt med plats som ett gångsteg, hittade ingen jpeg bild på hemsidorna så jag kan inte kopiera in den. ska ta lite nya kort snart så det kommer.

Shysst tur från Norrköping och in i Mälaren, var ligger du någonstans?

Ska vi inte ha något SR möte i närheten av Sthlm tycker ni nu till våren/sommaren, har ni haft det någon gång?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blir sjösättning nu på söndag 4 maj. Hoppas att man kan ha lite tur med vädret så att man kan ta en liten sväng. En sea ray träff vore ju inte fel. skulle kunna vara kul och kolla in lite andras båtar och se smarta lösningar. Kanske finns ngn ide som man kan låna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du ingen hemsideadress till fendern?

Schysst tur? jo helt otroligt, bleke på östersjön och strålande sol!

Hemmahamn i Strängnäs!

SR-möte kan va kul, aldrig haft/vart det tidigare, detta är första min SR!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ligger i plurret sedan 2 veckor tillbaka

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...