Gå till innehåll
söndag 29 december 2024
sm7stu

Sjövattenfilter monterat ,men?

Rekommendera Poster

Hejsan Jaha då va sjövattenfiltret monterat , inga läckor i slangar och kopplingar , men när man skruvar av locket till filtret så kommer det lite vatten, rinner lite över kanten då,det kanske ska vara så , eller? så på med locket igen , hu geda mig... filtret borde ju nu vara över vatten ytan där det sitter bak motorn i träbalken , lägger med ett par bilder.. Är detta OK?? Är ju helt novis i detta :-) Måste ju fråga annars lär man sig ju inget... Johan

post-21370-1394235445,9049_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det blir ju svårt i alla fall att montera filtret högre upp (hade Albin 25 tills i höstas), durken kommer väl precis ovanpå när du lägger tillbaka luckan elller? Svårt att få in den under motorhuven bredvid vattenpumpen misstänker jag, det är väl enda stället som är högre. Men då skakar den väl sönder eller framför allt smälter av värmen Förvånad. Det är nog enda möjliga stället du monterat på. Du fick inga tips på albin25.se i forumet?

//Ulf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej! Jo det va en där som monterat filtret där med , men man undrar ju om det ska komma vatten när en skruvar av locket , det forsar ju inte in , men endå!! Det går ju att sätta det i stuvurymmet antingen det vänstra eller det högra där man sitter , men det blir ju så långa slangar då , ää man kanske orar sig i onödan , har ju bara varit med båt i 2 år nu , det är ju inget jätte tryck på vattnet ... Förslag var annars man ska montera det i en Albin 25a vore bra!?

Johan

Senast ändrad av sm7stu | 30 april 2008 | 22:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, vad jag kan se så går ju i alla fall den högra slangen uppåt. Är det inte bara vattnet i slangen som rinner ut? Det borde inte vara något så mycke.

Gerle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...