Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
fluffe

Prokörde min lilla yamarin 50 i fredags

Rekommendera Poster

mmmmmmmmmmm, va gött det va. Solsken o varmt, hela familjen var med. Mkt att tänka på första gången man körde ner för rampen. Var faktiskt tvungen att gå ner i vattnet på rampen för att ta bort några stora stenar som låg i vägen, så nästa första doppet för året oxå:-)

Min fru satt i båten tillsammans med barnen o väntade spänt...Kö så upp bilen trailern parkerar och småspringer tillbaka mot båten...bara så där liksom lite sugen på första testet så att säga. Kastade loss, i med nyckeln o ett klick på dosan till startspärren, nära nu. Just det pumpa lite på blåsan första gången var det ju oxå...Så ner med motorn, zzzzzzzzz svagt plums...stopp... vrider om nyckeln o lyckan är total!!! Kunde aldrig tro att jag skulle bli så lycklig av att höra en Yamaha 60 hk fyrtakts motor igångSkrattande Gled ut från hamnen körde relativ lugnt första 20 minuterna.  Sedan var vi som mest uppe i ca 20 knop (väldigt kort stund) kunde inte hålla mig. Kände på en gång att detta var min/vår grej, hela familjen var nöjd och glad (samtidigt för en gångs skullSkrattande). Hoppas nu bara på att det blir en bra båtsommar med mkt fiske och utflykter i båten. Jag är grymt nöjd med mitt inköp av en yamarin 50 SC med Yamaha 60 hk fyrtakt!

Ha det skönt i vårsolen!

Pierre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det är en härlig känsla Cool.  Lite segt bara med inkörningen av motorn eller hur?

//Ulf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...